۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس:

کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد، کاهش معافیتهای مالیاتی بر مبنای سیاستهای اعلامی رهبری بود که در برنامه هفتم توسعه نیز گنجاده شده است.

به گزارش بازار، حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به ابهامات در خصوص لغو معافیتهای مالیاتی و اختلاف ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش اول و دوم بودجه امسال گفت:‌ دولت در ابتدا ۱۲۲ همت مالیات پیش بینی کرده بود و ما وقتی بررسی کردیم دیدیم ۶۵ هزار میلیارد تومان بیشتر است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براین اساس نوع محاسبه را درست کردیم و موضوع به این شکل بود که دولت ۶ واحد در واقع مالیات بر ارزش افزوده دارد هر کدامش ۷۵ همت است ؛ ۶ در ۷۵ می‌شود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اما دولت ۳۸۵ هزار میلیارد تومان حساب کرده بود. بر این اساس ۶۵ هزار میلیارد تومان از افزایش مجموع درامد مالیاتها برای اصلاح شیوه محاسبه این قسمت است، پس مالیات افزایش پیدا نکرد و موضوع مرتبط با نوع و شیوه محاسبه بود.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص بودجه ۱۴۰۳ گفت: از دیگر سو دربودجه ۱۴۰۳ معافیت‌های مالیاتی را کم کردیم، بر این اساس اعلام کردیم شرکت‌هایی که تا حالا معافیت مالیاتی می‌گرفتند خواهش می‌کنیم که از امسال به بعد تا ۵۰۰ میلیارد تومان معافیت مالیات بگیرند، یعنی یک میزان مشخص معافیت داشته باشند.

وی افزود،کاهش معافیتهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ اقدام خیلی خوبی بود. بر اساس سیاست‌های رهبری که اعلام کردند در برنامه هفتم مصوب کردیم که معافیت‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

بایستی به سمت اینکه معافیت‌ها کاهش پیدا کنند، همچنین فرار مالیاتی درست شود و پایه‌های مالیاتی اصلاح شود، حرکت کنیم تا یک درامد مالیات خیلی خوبی داشته باشیم و فشار به مردم نیاید؛ پس ما یک ریال مالیاتها را افزایش ندادیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha