۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
مصائب انتصاب مدیران غیربومی در آذربایجان شرقی
یادداشت؛

مصائب انتصاب مدیران غیربومی در آذربایجان شرقی

تبریز- آذربایجان شرقی مدیری توانمند و مجرب کم ندارد، این خطه استراتژیک به مدیرانی در طراز قطب اول صنعت کشور نیاز دارد و به طور حتم هستند نخبگانی که می توانند هدایت صنعت استان را در دست بگیرند.

طاهر خیری*؛ بازار: آذربایجان شرقی و در راس آن کلانشهر تبریز یکی از قطب های مهم صنعتی و اقتصادی ایران محسوب می شود و جایگاه راهبردی این خطه در توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.با وجود اینکه این خطه موتور محرکه توسعه کشور است و ظرفیت های متعددی در حوزه های مختلف دارد اما متاسفانه این امر به دلایل مختلف در سال های گذشته مورد غفلت و کم لطفی مسئولان وقت کشوری و استانی قرار گرفته و فرصت های بسیاری توسعه ای از دست رفته است.

یکی از این دلایل انتصاب مدیران غیربومی برای مدیریت دستگاه های اجرایی استان به خصوص سازمان های کلیدی حوزه صنعت و اقتصاد در دولت های مختلف طی سال های گذشته بوده است. این مدیران متاسفانه بدون اینکه اطلاعات و دانش کافی از ظرفیت ها و کاستی های اقتصادی استان داشته باشند مسئولیت قبول کردند و در مدت حضورشان نه تنها مثمر تمر واقع نشدند بلکه باعث شدند قطار توسعه استان کند یا متوقف شود.

اکنون انتخاب فردی از آذربایجان غربی برای سکان داری سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی همان حکایت تلخ به کار گرفتن مدیران غیر بومی برای این استان است که به نظر می رسد درس عبرتی از این اتفاق برای هیچ مقام مسئولی حاصل نشده است و در بر همین پاشنه می چرخد.آیا واقعا در قطب اقتصادی و صنعتی کشور قحط الرجال است که وزیر صمت مجبور شده فردی از استان همجوار انتخاب کند که هیچ آشنایی با صنعت و صنعت گران استان ندارد.

آذربایجان شرقی مدیری توانمند و مجرب کم ندارد.این خطه استراتژیک به مدیرانی در طراز قطب اول صنعت کشور نیاز دارد و به طور حتم هستند نخبگان و کارآفرینانی که می توانند هدایت صنعت استان را در دست بگیرند.با وجود مدیرانی تحصیل کرده و اهل صنعت که واقعا استخوان خرد کرده این حوزه هستند انتصاب افرادی از خارج از استان برای مدیریت صنعت آذربایجان شرقی چه توجیه منطقی دارد.

اینکه چرا تاکنون در انتخاب مدیران برای هدایت دستگاه های اجرایی استان اصل و مبنا بر انتخاب مدیران بومی انجام نمی شود مسئولان باید پاسخگوی این مطالبه افکار عمومی و خواست رسانه ها باشند.اما چیزی که عیان است این است که انتصاب مدیری غیر بومی به نام عبدالحمید سرتیپی از آذربایجان غربی برای صمت استان آخرین مدیر غیربومی نخواهد بود و داستان مدیران غیر بومی برای مدیریت دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی تداوم خواهد داشت.

واقعیت این است که حل چالش های تولید و مشکلات تولیدکنندگان، ایجاد تحرک در مراودات تجاری و اقتصادی استان با کشورهای خارجی به خصوص با همسایگان، معرفی توانمندی های اقتصادی استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و از همه مهمتر توجه به امنیت سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان از مهمترین خواسته ها و دغدغه های فعالان اقتصادی استان می باشد.

آیا رئیس جدید و البته غیر بومی سازمان صمت استان خواهد توانست بر مشکلات و چالش های حوزه صنعت فائق آید و حرکت تولید را شتاب بخشد.فرصت برای این مدیر پروازی محدود است.

*روزنامه نگار

کد خبر: ۲۸۷٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • E IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      عزیز دل!! فرد مورد نظر اصالتا اهل تسوج و از قدیم الایام ساکن تبریز میباشد!!! و این آذربایجان غربی بود که مدتی از خدمات شایسته ایشان بهرمند گردید!!! و تاکنون در ارومیه ساکن نشده است!! سوای اینموضوع، بحث مطروحه جنابعالی هم جای نقد و حرف بسیار دارد اما نیازی به بحث بیهوده با این نوع تفکر نیست!!