۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲

عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲

معاون بازرگانی فولاد سنگان با اشاره به عملکرد این معاونت در سال قبل گفت: تا پایان بهمن ۱۴۰۲ شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان موفق به ثبت ۶ رکورد در زمینه حمل محصولات گندله و کنسانتره شد.

بازار؛ گروه صنعت: به گزارش روابط عمومی مجموعه فولاد سنگان این مجموعه توانسته است در سال گذشته با برنامه ریزی دقیق و مناسب و با توجه به شرایط سنجی، کارنامه درخشانی را در سال گذشته از خود برجای بگذارد.

طبق ایت گزارش، هادی مؤمنی معاون بازرگانی فولاد سنگان در این رابطه اظهار داشت: یکی از بخش‌های حیاتی و فعال هر بنگاه اقتصادی و صنعتی را می‌توان واحد بازرگانی آن شرکت دانست که با شناخت و آگاهی از شرایط محیط کلان صنعت و بازار، ضمن رفع نیازهای داخلی مأموریت دارد تا بازار مطمئن و سودمندی برای شرکت ایجاد کرده و مسیر تعالی، رشد و توسعه را از طریق شناسایی بازارهای هدف، فروش و سودآوری فراهم نماید.

وی عنوان داشت: واحد فروش محصول و خرید مواد اولیه شرکت فولاد سنگان توانست وظایف معتددی را با موفقیت در سال ۱۴۰۲ به انجام برساند. تأمین مواد اولیه به عنوان بخش مهمی‌از زنجیره تولید همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای شرکت فولاد سنگان اساسی‌ترین مواد اولیه شامل، کلوخه سنگ آهن، سود کاستیک و بنتونیت می‌باشد. در این بین در ابتدای هر سال، طی جلسات مشترک با واحد تولید و سایر واحدهای مرتبط، میزان نیاز هر سال پیش‌بینی شده و برنامه‌ای جهت تأمین آن تدوین می‌شود. به همین منظور و طبق برنامه‌ریزی تأمین مواد اولیه در ابتدای سال ۱۴۰۲ میزان تحقق تأمین کلوخه سنگ‌آهن و بنتونیت و سود کاستیک، مورد نیاز با تغییر برنامه تولید و منطبق با نیاز شرکت ۱۰۰ درصد برنامه محقق شد.

رکوردهای سال ۱۴۰۲ در بخش فروش فولاد سنگان

مؤمنی افزود: در سال گذشته شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان موفق به ثبت ۶ رکورد تا پایان بهمن‌ ۱۴۰۲ در زمینه حمل محصولات گندله و کنسانتره شد. رکورد کل گندله و کنسانتره (جاده‌ای و ریلی) در تاریخ ۲۲ دی ماه گذشته به میزان ۲۶ هزار و ۶۲۰ تن بود و رکورد کل حمل جاده‌ای گندله و کنسانتره در تاریخ ۱۸ بهمن به میزان هفده هزار و ۸۹۵ تن به ثبت رسید.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته واحد فروش معاونت بازرگانی این شرکت در تاریخ یازدهم دی‌ماه ۱۴۰۲، رکورد حمل کل گندله ماهیانه را به میزان ۲۴ هزار ۵۶۷ تن به ثبت رسانید. رکورد حمل ریلی گندله در تاریخ ۷ آذرماه سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۶۳۵ تن رکورد حمل جاده‌ای این محصول نیز به بالغ بر ۱۵ هزار تن بوده است. میزان تحقق برنامه حمل گندله از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه معادل ۹۰ درصد به میزان چهار میلیون و ۳۶ هزار تن بوده که دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن به صورت ریلی (معادل ۹۴% برنامه مشتریان) و یک میلیون و ۵۴۰ هزار تن به صورت جاده‌ای (معادل۱۰۵% برنامه ۱۱ماهه جاده‌ای مشتریان) می‌باشد.

وی ادامه داد: عملکرد میزان فروش شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که بخش فروش معاونت بازرگانی توانست با تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه جاده‌ای و ۹۴ درصدی برنامه ریلی، ۹۰ درصد از برنامه‌های از پیش ‌تعیین شده سال گذشته این شرکت را در این حوزه محقق کند. مقدار کل فروش گندله به میزان چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تن و محصول کنسانتره به مقدار ۴۶۷ هزار تن در سال ۱۴۰۲ توسط واحد بازرگانی فولاد سنگان به ثبت رسیده است.

اهم فعالیت‌های بخش خرید قطعات و امور قراردادهای معاونت بازرگانی فولاد سنگان

مؤمنی عنوان کرد: در راستای اهداف استراتژیک شرکت فولاد سنگان تأمین اقتصادی و پایدار قطعات یدکی، مصرفی، عمومی ‌و نیز خدمات قراردادی از جمله وظایف مهم واحد بازرگانی به شمار می‌رود. عملکرد واحد خرید قطعات و امور قراردادهای معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال گذشته بسیار خوب بود، و این واحد توانست عملکرد خوبی نسبت به تأمین قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز، اقلام مصرفی و یدکی عمومی ‌و رفاهی و اقلام مصرفی و یدکی پروژه‌ها اقدام نماید.

مؤمنی گفت: تعداد کل متریال کدها که از بخشهای مختلف سازمان به واحد خرید رسیده است ۷۸۲۲ مورد بوده است که از این مقدار، تعداد ۶۷۵۲ مورد تبدیل به سفارش خرید شده و تعداد ۵۶۴۶ مورد رسید انبار صادر شده است.

معاونت بازرگانی فولاد سنگان با اشاره به تحقق ۸۰ درصدی برای خرید خدمات و عقد قرارداد، و به مرحله سفارش خرید رساندن ۱۴۵ مورد از تعداد ۱۸۴ درخواست ارائه شده، افزود؛ از این میزان ۴۵ درصد ارزش ریالی آن متعلق به ۱۴ پروژه زیرساختی و عمرانی است.

شاخص‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی و پشتیبانی معاونت بازرگانی فولاد سنگان

مؤمنی افزود: واحد انبارهای معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال گذشته با بیش از بیست هزار درخواست توانست ۸۵ درصد کالاهای مربوطه را در حوزه تحویل به انجام برساند که از این میان تعداد ۱۲۶۹۰ مورد مربوط به قطعات یدکی و اقلام مصرفی با ماهیت یدکی بوده و سایر درخواست ها به ترتیب مربوط به اقلام عمومی ‌و رفاهی، اقلام فناوری اطلاعات، اقلام ایمنی و تجهیزات پروژه‌ها می‌باشد.

همچنین در بخش ارتباط با تأمین‌کنندگان و ارزیابی آنها، اطلاعات و اسناد و مدارک شرکتهای متقاضی بررسی شده و از این میان آنها، آن دسته از شرکتها که پتانسیل مناسبی برای تامین کالاهای مورد نیاز شرکت را داشتند انتخاب و جلسات هماهنگی نیز برگزار شد.

مؤمنی در پایان ضمن اشاره به به سازی فضای انبارها، ساخت دو سوله جدید برای انبار، انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید برای مدیریت انبار (ورود، کنترل کیفی، بسته‌بندی، نگهدای و تحویل کالا)، بهینه‌سازی مدیریت تقاضا، تهیه سند شناخت سیستم اطلاعاتی کنترل کیفیی قطعات و تجهیزات ساختی در سامانه SRM و تهیه سند شناخت سیستم اطلاعاتی چرخه قراردادها به عنوان پروژه‌های فرآیندی واحد برنامه‌ریزی خرید معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت؛ برای سال ۱۴۰۳ جلسات منظم و متعددی با واحدهای مختلف شرکت، تأمین‌کنندگان و ... برگزار گردیده است و برنامه استراتژیک این معاونت برای سال آیند تدوین شده است و امیدواریم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال رشد تولید با مشارکت مردمی ‌نامگذاری گردیده است بتوانیم نقش خود را در چرخه تولید، در فولاد سنگان و به تبع فولاد کشور به خوبی ایفا نماییم.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۶۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha