۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
مشترکان تجاری هم امسال پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

مشترکان تجاری هم امسال پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند

ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در سال جاری برای نخستین بار علاوه بر بخش خانگی به مشترکان تجاری نیز پاداش تعلق خواهد گرفت.

به گزارش بازار، محسن ذبیحی که در جمع مدیران ارشد صنعت برق کشور سخن می گفت، با اشاره به برنامه های مدیریت بار که برای تامین برق پایدار در تابستان امسال طرح ریزی شده است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار سهم بخش‌های خانگی و تجاری ٣٥٠٠ مگاوات تعیین شده است.

ذبیحی ادامه داد: همچنین سهم بخش عمومی و اداری نیز در این برنامه‌ها ١٥٠٠ مگاوات تعیین شده که با دقت اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان این که در سال جاری از طریق نصب کنتورهای هوشمند و اجرای پویش با انرژی و سایر برنامه‌های فرهنگ سازی سعی در تشویق مردم به بهینه‌سازی مصرف خواهد شد، تاکید کرد: در سال جاری سهم این بخش ٣٥٠٠ مگاوات در نظر گرفته شده که برای نخستین بار علاوه بر بخش خانگی به مشترکان تجاری نیز پاداش تعلق خواهد گرفت.

ذبیحی در خصوص برنامه های مدیریت بار بخش اداری و عمومی نیز با اشاره به این که سهم این گروه از مصرف کنندگان در برنامه های تامین برق پایدار در تابستان امسال ١٥٠٠ مگاوات است تصریح کرد: ادارات موظفند در خلال ساعات کار، مصرف خود را ٣٠ درصد کاهش دهند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تصریح کرد: با توجه به هوشمندسازی کنتورهای برق ادارات، کنترل مصارف این دسته از مصرف کنندگان با دقت بیشتری انجام خواهد شد به طوری که اگر اداره و دستگاهی مصارف برق خود را براساس الگوی تعیین شده تنظیم نکند، برق آن نخستین بار ١٠ دقیقه قطع خواهد شد و اگر پس از وصل، دوباره مصارف کاهش نیابد، این بار قطع برق در مدت زمان ٣٠ دقیقه ای اتفاق خواهد افتاد و این روند به همین صورت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از شرکتهای توزیع و برق منطقه‌ای خواست که در این زمینه با دستگاه‌ها و ادارات استانی هماهنگی داشته و اطلاع‌رسانی لازم را به آنها ارسال کنند.

ذبیحی در عین حال سهم بخش کشاورزی را نیز در برنامه های مدیریت بار ٣ هزار مگاوات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ١٠٠ درصد کنتورهای مشترکان بخش کشاورزی هوشمند و کنترل پذیر است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان این که امسال ٦١٠٠ مگاوات از بار مصرفی کشور کنترل پذیر است، تاکید کرد: این شرایط موجب شده تا مدیریت شبکه نسبت به سال گذشته بهتر و دقیق‌تر باشد.

ذبیحی در عین حال یادآور شد: هم اکنون با نصب کنتورهای هوشمند، صنایع مستقر در داخل شهرک‌های صنعتی ٩٧ درصد و ساختمان‌های اداری نیز ٥٤ درصد رویت پذیر شده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال جاری سهم نیروگاه‌های خودتامین ٨٠٠ مگاوات دیده شده که در کنار سایر بخش‌ها می‌تواند به مدیریت بار شبکه برق کشور کمک کند.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha